Egebjerg Kirke præstebolig
præst Niels Peter Brøgger Egebo

NY PRÆST OG FAMILIE TIL EGEBJERG SOGN

Kære alle i Egebjerg og Nørre Asmindrup Sogne

Nu er jeg begyndt som sognepræst her i Egebjerg–Nørre Asmindrup Pastorat, og det er jeg simpelthen så glad for. Jeg har virkelig fået en god begyndelse og er blevet taget rigtig godt imod af beboere, menighedsråd, præstekolleger og kirkepersonale. Ved de to indsættelsesgudstjenester blev min familie og jeg mødt af stor hjertelighed. Det siger vi tak for.

Jeg er 31 år og helt nyuddannet fra Aarhus, hvor jeg har læst filosofi og teologi og boet sammen med min hustru Anna og vores to piger, Eva og
Barbara, som nu er seks og tre. Alt er splinternyt for os som familie og for mig som ny præst. Så er det godt at mærke at være velkommen,
og vi går glade og spændte ind i en ny tid.

Jeg er stolt over, at jeg nu skal være med til at skrive det næste kapitel af den lange historie, som de to kirker og sognene bærer. Der er meget
at gå på opdagelse i, og jeg er glad for at skulle arbejde som præst lige netop her.

Jeg glæder mig til at møde sognenes mange beboere og til at lære livet her på egnen at kende. Før vi inden længe kan rykke ind i den gamle og
flot nyrenoverede præstegård i Egebjerg, så bor vi i et rart sommerhus i Nyrup med lys og plads til os alle, og hvor børnene kæmper med hjorte og egern om retten til haven. Vi glæder os meget til at flytte ind i  præstegården og til at bo i Egebjerg.

Bedste hilsner :-)
Niels Peter Brøgger Egebo, sognepræst